Älg på flykt...

Idag var jag ute och sprang på morgonen. Hade tänkt ta MP3n men batteriet i den var slut så det fick bli without music idag. Den är i alla fall laddad inför morgonsdagens runda. Det var riktigt kallt i luften och det kändes i lungorna, var lite halvsvårt att andas innan man vant sig vid kylan. Smart som jag är glömde jag ju att ta på mig mössa också. Sprang upp mot soldattorpet men tänkte ta en kortare väg nu i början innan man kommit igång med träningen ordentligt. Började med att skrämma ett rådjur på flykt och när jag sprang inne i skogen var det en älg som zickzackade framför mig (tror även att vi skrämde samma älg när vi var ute och red senare på dagen). Tog en väg som vi inte ridit på, på länge och lyckades virra bort mig i skogen. Tur att man har ett ganska bra lokalsinne så man inte kommer helt vilse, mobilen var också med så om jag skulle kommit helt fel så hade det ju bara varit att ringa efter hjälp. Kom i alla fall ut bakom soldattorpet vilker låg åt ett helt annat håll än det jag hade tänkt mig från början. Imorgon springer jag från andra hållet så jag inte springer fel igen...

Har även varit duktig och rensat upp på höloftet bland allt hö som ramlat huller om buller. Sorterade bort det höet som blivit dåligt och röjde iordning resten så nu är det lättare att hämta ner hö igen. Tog längre tid än vad jag tänkt mig och är ju inte heller det bästa att hålla på med när man är allergisk mot hö, men det måste ju göras.

Sen var det hästarnas tur att motionera, började med Cirren och red ut en sväng, det gick inte alls som jag hade planerat och han var riktigt billig tidigare idag. På grund av missödet i skogen med Cirren hann jag inte rida Loppan och Tizzan så jag får se till att de får komma ut imorgon istället.

Nu är även julklapparna som jag köpt inslagna i fina papper. Ska bara lägga de under granen också, men det får nog bli imorgon. Tog sin lilla tid att slå in alla och få de fina. Är riktigt nöjd med vad jag hittat till mamma, men de andra hade jag gärna köpt något annat mer personligt till. Men hoppas att alla blir nöjda och glada.

Har fortsatt lite smått med mitt rum idag och måste verkligen göra klart det imorgon. Men är inte så värst mycket kvar. Plocka iordning lite och dammsuga och tvätta golven så blir det perfect sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0