Julafton

Jaha, då var julen snart över för i år. Tycker inte att det är som förr. När man var liten och verkligen väntade på paketutdelningen och ögonen tindrade! Nä, allt är inte längre som förr, det är väl för att man blir äldre. Snoozade imorse också, inte bra, måste sluta med det. Men fick ett sms vid halv åtta och då pallrade jag mig upp. Mamma kokade risgrynsgröt så jag väntade på att den skulle bli klar innan jag gick ut i stallet för att göra iordning, det var redan mockat så jag fyllde vatten och spånade upp så det blev nybäddat åt alla hästarna nu när det är jul. Tog ut Loppan på en tur på fältet och det var inte många fötter i marken, kan undra om det var studsbollar jag satte i broddhålen istället för broddar. Satt och funderade på om jag skulle få spendera julafton på akuten med bruten fot istället för med familjen och kusinerna här hemma. Det är ju ganska halt ute, men det verkade inte bekymra herrn alls, så jag beslutade mig för att skritta av innan det hände något. Nästa gång får nog mamma filma hans akrobatiska konster!

Julmaten var god som vanligt och tiden mellan maten och Kalle Anka spelade vi kort. Och sen var det som sagt dags för Kalle Anka, det blir bara tråkigare och tråkigare för varje år. Vi funderade över hur Tjuren Ferdinand kan vara så bifffig när han bara sitter under sin korkek och luktar på blommorna? De andra tjurarna är ju inte alls så välmusklade trots att de verkar roa sig med att slåss. Så vad är hemligheten Ferdinand? Den andra frågan måste vara sen när har humlor gaddar? Sådär, då har vi alyserat sönder Kalle Anka lite grann i alla fall. Finns mer att klaga på men jag ska låta det vara....

Har öppnat julklapparna också; fick ett minneskort till mobilen och en usb-kabel så jag kan lägga in lite musik på den. En Isabell Werth jacka , en tröja och sjal och en zackosäck! Och som alltid, prenumeration på Ridsport, sen fick jag en väckarklocka och ett fodral till mobilen. Lägger in en bild på alltihop: 

                         image2

Så det var nog allt för idag. Hoppas alla haft en underbar julafton med god mat och roliga presenter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0