regn och rusk

Är redan hemma, slutar ju inte förens vid 24 egentligen, men maskinen på jobbet gick sönder och reparatören är ledig och det fanns inga reservdelar så vi fick gå hem. Så imorgon ska jag på något sätt lyckas vara på jobbet klockan 6 på morgonen och hjälpa till med inventeringen istället, det var ett tag sen jag jobbade dag och det lär vara riktigt svårt att komma upp ur sängen imorgon. Konstigt nog börjar jag bli lite trött redan så jag ska försöka somna tidigt.

Igår kväll fastnade jag framför datorn på http://connemaraponny.ifokus.se/ och hingstgissartävlingen. Hade tänkt sitta till 24 men klockan hann bli halv två innan jag hade bestämt mig för vilka svar jag skulle skicka in. Då snurrade alla bilder och ledtrådar i huvudet på mig, tror inte att alla är rätt men jag väntar tills de nya ledtrådarna kommer imorgon innan jag ändrar på något svar. Är riktigt roligt att få se alla gamla bilder och att de som var med då, delar med sig av de till oss andra. Vid nio ikväll så kommer det nya ledtrådar, tar en snabb titt på dem men sen måste jag sova.

Hann med en massa saker idag innan jobbet, gjorde stallet på morgonen som vanligt och var uppe på loftet och hämtade hö. Har blivit en massa dåligt nu när vädret är så fuktigt. Inte alls bra, det kalla, torra vädret är mycket bättre för höet. Annars tycker jag bara det är bra att det är plusgradet för allt blir så mycket enklare då. Jag slipper bära vatten till staller, slipper brodda, kan rida på ridbanan och behöver inte ha så tjocka, otympliga kläder på mig.

Red Cirren på banan idag, dressyrarbete men skänkelvikningar och galoppfattningar. Och han skötte sig så bra så. Imorgon hinner jag inte rida någon av hästarna men i helgen så ska jag försöka hinna med alla tre. Innan jobbet hann jag även springa en sväng och lösa suduko.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0