Shopping, julklappar & Idol-Måns

Jaha. Idag klockan 05.45 så bar det av till Ullared för shopping på gekås. Var hemma rätt sent igår så det blev inte många timmars sömn. Men piggnade till ganska  fort för vi släppte ut hästarna innan vi åkte och det var ganska kallt. Satt och frös ett tag i bilen innan värmen kommit igång, skinnklädseln gör ju inte saken bättre. ;-)

Vi var nere lagom till det öppnade vid 8 och det var inte mycket bilar på parkeringen och kön tog väl en sisådär 30sekunder innan vi var inne i varuhuset. Vi hamnade på hästavdelningen först och där hittade jag två "Isabell Werth" jackor och ett par ridbyxor av samma märke! Riktigt snygga! Så dagen började fint. Blev även en dressyrgjord i läder och fyrpack senskydd.

Sen gick vi en sväng bland kläderna, hittade en mysig stickad tröja men annars var alla små storlekar borta. L  och XL fanns det däremot i överflöd... Promenixade runt lite på måfå och hör i kundradion att "Måns Zelmerlöw" kommer till varuhuset för att signera sin platta och lite senare på eftermiddagen skulle även "Amy Diamond" komma och signera sin platta. Vi tänkte ta en titt på Måns, men han var seeeen så vi struntade i det. Hörde i alla fall honom sjunga live och det lät riktigt bra. Var himla praktiskt att han var där, så det var bara att strosa runt medans allt folk tittade på idolen.

Köpte lite julklappar till lillasyster också, men tänker inte avslöja vad. Har redan bestämt vad jag ska köpa till mamma, men det lutar åt att jag i så fall får ta en tripp till Borås, tror jag att det var. Har ingen aning om vad jag ska köpa till pappa, han önskar sig ju aldrig något.'


Imorgon ska jag se till att hästarna får lite motion, har varit dåligt med det den här veckan när jag börjat vid 12. Så imorgon står det ridning på schemat. Har även tänkt möblera om mitt rum och städa iordning så det blir fint nu till jul. Sen var det visst granhämtardag imorgon med. Får se om jag hinner följa med och promenera runt i skogen tillsammans med kusinerna.


bild från google


Bilder på mina inköp kommer så småningom, men inte idag. För nu börjar tröttheten komma krypande, men det är väl inte så konstigt. Ska gå ner och borsta tänderna och värma min vetekudde innan jag kryper ner i sängen och fortsätter läsa min bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0