dags för lite bloggande igen

Jag hinner ju inte med ju. Tiden räcker inte till men frågan är var den tar vägen??? Idag ringde klockan som vanligt vid kvart över fyra, vaknade och tänkte att jag bara skulle vila några minuter till, jovisst, somnade om men vaknade vid tio i fem. Skyndade mig ut i stallet och fodra och sen in och fixa iordning frukost, fika och mat till jobbet. Sen ut och släppa hästarna och in i huset igen och klä på mig och fixa det sista innan jag skyndade vidare ut till bilen. Frost på rutan så den fick jag skrapa... Smörgåsen åt jag i bilen och jag lyckades komma i tid till jobbet. *Nöjd* Kanske det räcker att gå upp vid kvart i fem i alla fall. Då får jag sova en halvtimme extra i alla fall. Men jag undrar om det gör någon skillnad???

Allt har flutit på bra på jobbet eller i alla fall nästan. Men det mesta började krångla strax innan vi slutade så det blev liten stund extra som vanligt. Men igår gick jag i alla fall i tid, eller nästan i varje fall. Nästa vecka är det kväll som gäller. Hoppas jag piggnat till lite tills dess. Är så himla trött just nu. Och det ger inte med sig. Borde väl sova länge imorgon men det går inte för jag ska på styrelsemöte med connemaraväst i frillesås, så vid klockan tio ska jag vara i Borås. Hoppas man är hemma i någorlunda vettig tid i alla fall.

Ikväll är det sjätte finalmatchen i ishockeyn, hv har chans att ta sm-guld igen. Är väl inte särskilt road av hockeyn men lite koll har man ju. Men jag lär väl inte titta själv, men man vet aldrig.

På söndag är det lugnt tror jag, eller jag hoppas det i alla fall. Behöver vila lite, en slappardag i solen vore underbart. Kanske gå ut på en promenad?!

Sen måste jag städa bilen, plockade ur allt gammalt godispapper idag när jag kom hem, men den behöver dammsugas och tvättas. Imorgon tror jag, om jag inte kommer hem för sent.

Borde egentligen gå ut och göra iordning stallet, men idag får de i alla fall vila. Båda gick på banan en sväng var igår. Får se om jag skriver något mer senare, beror på tid och ork...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0