Dagens bloggande kommer ifrån min nya dator!

Igår var jag ju inne i Jönköping och köpte en klippmaskin och den har kommit till användning nu idag. Plutten fick börja vara försökskanin, och det gjorde han med den äran! Så numer är han rakad på halsen så slipper han kanske klia sönder sig nu när det är så fuktigt i luften. Sen var det Cirrens tur och han skötte sig bäst av alla. Matte är jättestolt. Han stod som ett litet ljus medan jag klippte halsen och bringan på honom. Sist var det Loppans tur, trodde att han skulle stäppa runt i stallgången men han stod också ganska snällt även om vi fick muta lite med havre. Ska se om jag hinner knäppa lite bilder nu i veckan som kommer. Beror helt på om tiden räcker till. Den verkar ju ha en förmåga att inte göra det...

Idag har jag också hunnit med att jobba (6-12), klockan ringde vid kvart i fem och jag gick upp direkt. Duktigt! Var med ute och fodrade och åkte sen till jobbet.

Sen har det inte hänt mycket mer idag. Fixat med virusskydd och uppdateringar till datorn och nu ska jag väl snart gå och sova tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0