ett tag sen jag skrev

jag vet. Men det har varit mycket nu den här veckan om man säger så. Och igår när jag äntligen tänkte ta mig tid så såg stormen till att det blev strömavbrott så jag satt och lyssnade på musik och gick och la mig tidigt. Vad ska man göra när det är becksvart överallt? En av nackdelarna med att bo på landet... Men fördelarna väger upp det!

I veckan har det nog inte hänt något speciellt tror jag, inget som jag minns i alla fall, som vanligt. Allt har snurrat på som vanligt, upp rätt tidigt och ge sig ut i stallet och fixa iordning där, rida en häst, duscha, gör iordning sig och sen äta frukost (vid 13 hmm....) innan jag åker iväg till jobbet och sen är det jobb till 24, brukar vara hemma vid tjugo över ett och somnar väl runt ett snåret och så snurrar det på måndag till torsdag så veckorna bara flyger iväg, vilket inte känns så jättebra alltid.

I fredags var det som sagt riktigt skitväder, men det såg riktigt lovande ut på morgonen. Solen sken och det var ganska varmt. Hann bara fixa stallet innan jag var tvungen att åka in till stan - vi skulle ju ha "möte" om våran Irlandsresa - det börjar närma sig nu! I alla fall så träffades vi hos Lina vid halv elva och satt och tittade runt efter Bed & Brekfast, att det ska vara så svårt att hitta är inte klokt. För på Irland så fullkomligt kryllar det om Bed & Breakfast, men de verkar inte ha internet, än mindre mailadresser och hemsidor. Till slut hittade vi i alla fall ett B&B i Maynooth. Så nu är allt i princip klart. Flygbiljetter är fixade för länge sen och bilen är klar. Fattar inte hur jag ska kunna köra "på fel sida om vägen". Men det kommer säkert att funka det med, hoppas jag.

Idag har det varit jättehärligt väder och jag har varit ute en hel del. Avvänjningen av "lilleman" går bättre och bättre så det känns bra. Däremot funkade det inte med Loppan och Cirren men de behövde i alla fall inte ridas idag. Det fixade de så bra själva. Det var inga låga hastigheter de höll vill jag lova...

Vet inte om jag vågar lova några bilder. Skulle fixa med de andra som jag lovat, men någon hade tagit datamusen till den andra datorn så det får väl bli samma svar som vanligt. Jag får göra det en annan gång...

Får se om det blir ett inlägg imorgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0