Helgen

Jag har ju inte hunnit blogga något alls i helgen. Hade tänkt skriva lite igår men ett par jobbarkompisar tittade förbi och det blev rätt sent och sen skulle jag upp och jobba idag så, no bloggande då.

Igår var riktigt skitväder, det såg lovande ut på morgonen men förvandlades snabbt till iskalla vindar och snöfall. Mitt i detta var jag ute och red på en halvgalen häst som inte kunde hålla alla fyra fötterna på marken samtidigt. Den andra hästen fick vila för det var inget roligt väder att vara ute i....

Idag har vädret varit desto bättre. Jag började dagen med att jobba från klockan sex till tolv, så väckarklockan ringde vid kvart i fem, inte van att vakna/gå upp vid de tiderna längre och sen hjälpte det ju inte att jag inte kom i säng förens framåt tolvtiden heller. Både Loppan och Cirren har fått gå träningspass på ridbanan idag och de uppförde sig riktigt bra båda två. Hoppade över ett räcke som avslutning och det klarade de så fint så.

Mycket mer har inte hänt den här helgen. På tisdag ska vi fortsätta planera våran Irlandsresa! Vi har ju nu till slut lyckats boka bilen i alla fall, men att det skulle vara så krångligt kan jag inte begripa.

Nu ska jag nog sova tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0