en massa olika tankar och funderingar så här "in the middle of the night"

Just nu känns ingenting roligt. Motivationen håller på att försvinna igen, men jag vill ha den kvar. Jag hoppas att sälenresan nästa vecka kommer som ett bra avbrott i det hela. Men jag vet inte om det  hjälper. Vädret gör mig bara ännu mer deppig. Idag har det regnat för att sen börja snöa och nu på kvällen var det glashalt ute. Hästarna var genomblöta och det var kallt. Cirren fick i alla fall komma ut på en tur, men han var stirrig och betedde sig inte alls som vanligt. Men gick i alla fall riktigt fint när vi var på ridbanan, tänkte skrittat en sväng innan vi gick in på banan men han tvärvände ett antal gånger, han som brukar tycka om att gå ut i skogen...

Det känns som jag borde lyssna mer på mig själv och mindre på andra. Men jag vet inte, om någon behöver prata så är det klart jag lyssnar. Det är ju det man har vänner till. Men det är just det jag vill vara, en vän inget annat. Och just nu skulle jag vilja prata med någon. Aja, jag träffar Linnea på onsdag, då får du agera lyssnare vännen. Vi kommer få det så kul i sälen, bada och annat roligt, kanske vi till och med vågar oss ut i backarna?!

Igår bokade vi Bed & Breakfast till Irlandsresan och bil, en toyota corolla eller liknande. Tänk, jag ska köra på fel sida av vägen inne i Dublin. Hur i hela världen ska det gå? Men det ska bli kul att komma iväg. Vi har även kollat upp var vi ska bo sista natten. På ett stuteri strax utanför Dublin Airport, det blir perfekt! Bara första natten kvar att bestämma var vi vill sova. Imorgon har jag en del mail att skriva, fast egentligen är det idag för klockan är över tolv.

Jaja, hela dagen har inte varit skit i alla fall, egentligen har nog dagen varit ganska okej. Det är bara jag som är lite nere för tillfället. Jag har i alla fall suttit vid datorn och pratat med vänner och ni betyder verkligen en massa för mig. Det är så himla härligt att veta att ni finns där! Ni får mig att skratta och tänka på annat, för en stund i alla fall. Som änglar och tatueringar. Det hjälper! Mer än ni kanske anar.

Imorgon ska jag i alla fall packa inför sälen lär inte hinna det senare i veckan om man säger så. Mitt liv följer ett väl inrutat schema på vardagarna för att hinna med allt som ska göras och ändå är tiden knapp. Kanske för att jag den här veckan stannat lite för länge i sängen. Måste skutta upp när klockan ringer, men det är svårt när man inte är tvingad att gå upp. Har i alla fall inte snoozar än och det är jag himla stolt över. Tror att jag håller mina nyårslöften ganska bra.

Så nu har jag säkert sagt lite för mycket men, men.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0