Lite av varje

Har varit lite dålig på att skriva här nu det senaste, men det är för tiden inte räcker till. Har fullt upp hemma med hästarna och sen iväg till jobbet och när jag kommer hem på nätterna är jag ganska slut men nu är det ju helg för min del.

Idag har jag bokat flygbiljetter till Irland, det blir jag, Lisa och Lina som sticker iväg den 26e mars till den gröna ön. I helgen ska vi även boka bil, frågan är bara vilken typ vi ska ha. Sen måste vi hitta Bed & Breakfast också, men det ska nog inte vara några problem. Jag ser verkligen fram emot att resa tillbaka, är ju snart 3 år sen jag var där sist, usch vad tiden går fort.

Både Loppan och Cirren är ganska bra igång nu, de rids varannan dag mån-tors för jag hinner inte mer än en häst när jag jobbar, sen är tanken att de ska gå fre,lör,sön när de är helt igång, men jag tar det lite lugnt ett tag till. Idag (torsdag) var det Cirren som var ute och slipade formen, dressyrpass på ridbanan med skänkelvikningar och galoppfaattningar och enkla byten. Så himla duktig var han, skötte sig toppen! Loppan skötte sig lika bra i onsdags och avslutade sitt träningspass med några skutt över krysset som står uppställt.

I onsdags gick det riktigt, riktigt dåligt på jobbet men det tog vi igen nu på torsdagen när allt flöt på hela kvällen! Men jag har kommit på ett minus med att jobba kväll; det första! Jag missar Handbolls-EM, jag har ju sett varenda match Sverge spelat sen jag gick i  7an-8an i högstadiet. De spelade sin första match idag mot Island och vann så klart! Jag kommer inte kunna se nästa match som är på lördag heller för jag ska iväg och bowla på kvällen. Snacka om att ha otur och oflyt med tider och dagar. Jaja, sånt är livet.

I helgen blir det movietajm har fått låna tre filmer som jag ska se; I am Legend, Death Proof och Disturbia. Så en riktig filmhelg, med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0