Det blir inte alltid som man tänkt sig

Istället för att gå ut till stallet så fastnade jag framför videon och gårdagens dressyrpass med Cirren som mamma filmade och när jag ändå satt framför tvn så tittade vi på en film från förra året, han har utvecklats en hel del sen dess, speciellt traven ser mycket trevligare ut. Sen tittade vi på lilleman, så fin han va när han va föl. Får ta och filma honom lite nu när han blivit ett år. Det är ju jätteskoj att ha de här filmerna men man tittar väl inte så ofta på de iofs. Men som sagt, kul att ha.

Kommer precis in från ett dressyrpass med Loppan på banan. Han skötte sig riktigt bra, så jag är nöjd med honom, blir nog ett till pass på onsdag och sen hoppning på torsdag. Lite kombination så man kan höja upp hindren lite. Funderar på om Cirren ska gå ytterligare ett dressyrpass på banan idag eller om han ska få komma ut i skogen? Det märker jag väl sen antar jag.

Och Beauty brunstar, äntiligen, så då är frågan: ska jag skicka iväg henne på betäckning i år i alla fall? Hade ju tänkt strunta i det eftersom jag inte sett några brunster. Men nu är frågan hur jag ska göra. Känns ju lite tråkigt att vänta till nästa år också, men i så fall blir det en till ensam fölunge och det är ju trist för de små gullungarna att inte ha någon kompis att leka med. Vi får se hur jag gör. Det får ni nog veta ikväll i så fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0