Liseberg lite kaotiskt...

Igår åkte jag och Lisa till Göteborg och Liseberg. Vi var nere i Göteborg runt elva snåret och inne på Liseberg strax efter halv tolv, var lite fräcka och trängde oss i kön... Ja, vi skäms lite, men bara lite... Köpte åkpass och sen promenerade vi bort till förvaringsboxarna och la in lite grejer där. Sen började vi med jukebox, lagom snurrigt. Sen åkte vi bergbanan en gång innan jag var hungrig! Så vi åt lite strips på väg till kållerado. Klarade oss undan att bli alltför blöta, lyckades lura upp Lisa i uppskjutet men hmm hon mådde inte så bra efter det. Så jag fick åka själv en gång, men den är ju så himla underbar så det var bara kul! Sen bestämde vi oss för att besöka Gasten, jag fick gå först i ledet (lyckades med det förra gången också), inte heller den här gången lyckades spökena skrämma mig. Jag gick mest och skrattade medans de bakom oss skrek som någon höll på att döda dem...


I min absoluta favorit - uppskjutet

Vädret höll sig faktiskt helt okej, men när det började regna så gick vi upp på berget och tittade på Pandavision, 3D film om våran jord och vad som händer med växthuseffekten, trålning av havsbotten och skövling av regnskogen. Intressant film. Sen bestämde vi oss för att åka flumridern men det blev aldrig av. När vi stod där i kön så hörde vi sirener och nyfiken som man är så gick vi mot utgången, och Rainbow hade kraschat och folk satt fortfarande fast. Brandmän arbetade i alla fall med att få ner de som satt kvar.


Rainbow en stund efter kraschen - kolla sätena på bakre raden

Efter det så kändes det ganska olustigt att vara kvar, men vi gick i alla fall runt lite och tittade i alla mysiga butiker och spelade på lite olika chokladhjul och annat. Lisa vann en film men annars hade vi ingen tur i spel.


Jag bjuder på den ;)

Vi hade ju lyckats lägga våra saker i skåpen borta vid rainbow och det var avstängt ända fram till flumridern. Men till slut fick vi i alla fall våra saker så vi åkte hem några timmar tidigare mot vad vi planerat. Men hemma här var jag inte förens vid halv fyra för vi tog en sväng förbi Bankeryd och tittade på en film och ja, det blev ju sent som vanligt.

Ja, det var min lite annorlunda tisdag.


Vy från lisebergstornet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0