Veckan som gått

Jag började ju skifta i måndags, och det har faktiskt funkat riktigt bra. Har varit i tid hela veckan men har fått gå upp mitt i natten också, eller kanske inte riktigt mitt i natten men nästan. Kvart över fyra har klockan stått på men får nog lägga till en kvart för det blir lite väl stressigt och det är inte kul att springa runt på morgonen.

I måndags så hade det underbara vårvädret övergått i otäckt vinterväder och det har bara fortsatt och nu en vecka senare så snöar det igen och är väl 1-1½ dm som ligger som ett fint täcke. Eller fint föresten, det skulle jag väl inte kalla det men det är väl så man brukar säga???

Stackars alla blommor som redan tittat fram, de är väl ihjälfrusna nu och inte verkar det som det ska bli varmt än på ett tag. Men jag HOPPAS att snön ska vara borta när jag kommer hem från Irland nästa måndag!

Har som sagt jobbat mån-tors, så kort vecka eftersom det är påsk och vi slutade vid 14 i torsdags men jag har fasen inte kommit iväg i tid en enda gång den här veckan det är alltid något som kommer ivägen... Och i onsdags när jag verkligen behövde gå vid 15 så var det möte som drog över på tiden.

Nu ska jag ut och ta in hästarna som har långvila så jag har inte mycket att göra på dagarna/eftermiddagarna nu när de inte rids men de behöver ladda batterierna, speciellt Loppan som varit lite seg ett tag. Ska försöka skriva mer sen, om helgen som varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0