Kryssningen

Var ett skönt avbrott i min alldeles för stressade vardag. Vi åkte buss upp till Stockholm och hittade nästan direkt till båtbussarna. Innan det hann vi med en hamburgare på Burger King, haha, jag har inte ätit hamburgare på andra ställen än Sibylla de senaste åren, men den funkade faktiskt. Våran hytt hade utsikt över "promenaden", vi packade upp och gick en sväng, sen somnade jag ett tag innan Lisa väckte mig vid kvart i tio. Lite pinsamt men jag var verkligen helt slut. Sen roade vi oss på Bali resten av kvällen. Blev lite för sent, med tanke på att vi skulle ut på shopping i Helsingfors dagen efter...


Symphony

Återigen var det Lisa som tvingade upp mig (saken är den att jag brukar vara den som vaknar först och tvingar upp alla andra - men inte den här resan). Sen gick vi många timmar i shoppingcentren i Helsingfors. Rulltrappor hade de gått om kan jag lova och många våningar också. Det största var 7 våningar med massor av märkeskläder och till och med hissar. Stockmann hette det om jag inte minns fel. Hittade inget speciellt så vi tog oss tillbaka till båten för att sova lite.


Hiss

Lisa var nog min privata väckarklock tror jag för hon såg till att jag kom upp senare på kvällen också, annars hade jag nog kunnat sova lääänge. Träffade ett par killar från Västerås som vi åt ihop med och sen blev det en hel del bilsnack - me like! Shoppade lite i taxfree också. Blev lite för sent, så jag var jättetrött på söndagmorgonen och lyckades stänga av larmet på telefonen, återigen tur att Lisa vaknade. Annars hade vi nog blivit kvar på båten...


Lisa på en sköldpadda i hamnen i Helsingfors

Jag som annars är jättelätt väckt sov så gott även när de pratade i högtalarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0