Lördag och shopping på A6

Igår var jag och lillasyster på A6 på shoppingtur. Det blev två par nya skor, ett par svart gympadojjor (har letat efter ett par såna länge nu) och ett par till svarta med mycket klack hihi. Sen blev det två skjortor på HM en rutig och en grön. Det var massor av folk som tänkt att eftersom det var dåligt väder så kan vi ju lika gärna åka till A6, så det var fullt med folk. Vi åt pizza på Dragon innan vi gick vidare till Ikea, köpte ett nytt täcke som jag redan gillar! Sen kikade vi på klinkers inne på Silvan men hittade inget vi ville ha så det får vi lägga till framtidsplanerna så länge.

Red ut en sväng med Cirren och galopperade i skogen. Vi har gått inför att se till att träna bort lite extra kilon nu... Han är ganska rund om magen. Så magen ska bort och konditionen förbättras och vi har hittat en perfekt väg att intervalla på. Sen fick Beauty följa med ut på en skrittrunda också, hon har ju varit ledig i evigheter nu men om både Loppan och Cirren blir sålda så kan det ju vara roligt att ha nåt annat att rida på så jag tänkte sätta igång henne lite lugnt nu. Fröken som annars brukar vara som en tickande bomb ute i skogen skötte sig så bra, så bra. Och det kändes grymt bra att sitta på henne igen.

När jag var klar i stallet skyndade jag mig in och åt innan jag åkte in till Jönköping för att träffa Lisa, vi skulle ju titta på Arn. Det var cruising och fullt av bilar överallt, parkeringen vid stationen där vi brukar stå var full, så jag fick ställa mig en bit bort och promenera upp till SF där Lisa väntade. Vi hämtade ut biljetterna och gick till Vip för att köpa lite godis och nåt att dricka. Sen skickade vi ett mess till Linnea som är galen i amerikanska bilar och hon var i stan så vi bestämde oss för att ses när bion var slut. Kul att träffas för det var ett tag sen och hon har ju flyttat till Nässjö och pluggar där nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0