Go dag

Eller kväll kanske?

Idag gick jag upp vid typ åtta, fixade stallet vilket tar sin lilla tid. In och duscha och leta fram kläder och sminka mig och fixa håret. Kom på att jag inte ätit frukost... Så lite i magen innan jag skulle åka. Fodrade hästarna också eftersom jag inte visste när jag kom hem igen. Sen in till Charlies för att lämna tillbaka tre sadlar och ta med den fjärde hem igen =)

Fick inte betala med kort så fick åka bort till maxi och ta ut pengar, höll på att bli påkörd av en lastbil i en rondell. Han kom i full fart och fick ställa sig på bromsen så det skrek, otäckt, men jag hade redan uppmärksammat hans hastighet så han hade kunnat köra utan att det hade hänt något. Ändå blinkade jag åt vänster... Då tror man väl inte att någon kör ur en rondell, eller?

Hämtade i alla fall pengar och åkta tillbaka och fick med mig den underbara sadeln. Både jag och hästen gillar den!!! Tog en sväng förbi Bankeryd för att se så de sköter sig på gamla jobbet =P, klart de gör. Är så skönt att bara vara inne där och snacka och slippa jobba =) me like!!! Pratade om allt och inget, skrattade så det gjorde ont i kinderna, saknar er!!!

Nu på eftermiddagen har jag hjälpt mamma att plantera äppelträd =). Hoppas det blir lite äpplen till folk och hästar nu också, själv är jag ju allergisk =( äpplen som är så gott. Och nyttigt också. Solen skiner fortfarande ute men hästarna får en extra vilodag.

Imorgon blir det upp rätt tidigt och iväg till Väröbacka, ska förbi några vänner på vägen hem och titta på deras inleasade hingst som vi tänkt använda till två av stona. Ska bli kul att se honom!

Så nu har jag tjatat lite om dagen, dags att återgå till att kika på vad som hänt i världen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0