Sälen 2009

Lika bra att skriva om Sälen innan jag glömmer =)


Innan avfärd

Jag träffade ju Linnea och Emilie i Jönköping redan på onsdag eftermiddag, vi handlade mat och var inne en sväng på biltema innan jag och Linnea åkte hem till mig och Emilie åkte till Rickard. Eftersom jag varken hade packat, duschat eller fixat iordning drickat så parkerade jag Linnea framför datorn för att göra lite nya skivor till bilen. Sen fick hon vara smakråd när jag packade... Jag är helt otrolig när jag ska packa väskor, haha, tur att jag har så tålmodiga vänner måste jag säga. Sen hjälptes vi åt att plocka ihop all dricka och lastade allt i bilen. Fixade klart några till skivor och åkte till Anza och hälsade på. Det var sig likt, eller egentligen inte, det nya lagret börjar ta form. Stort var det! Stannade kvar och tjatade där till lite efter elva när vi åkte mot Tenhult för att hämta upp Lisa. Knölade in hennes grejer... Hmm, det var mycket väskor och påsar. Sen åkte vi mot Isaryd, utan vägbeskrivning. Inte helt säkra på vägen så vi ringde Jonas för lite hjälp med vägen. Nästa år kommer vi hitta =)


Absolut finaste vännerna ever! Jag älskar er!!!

Vi packade om bilarna, ett under att alla våra saker fick plats. Haha, cider, öl och annan sprit tog en hel del plats... Precis som förra året kom Emilie och grabbsen sist, typ sladdande in på planen =P. Sen stog vi och beundrade en stor maskin ett tag, eller vi, vi var mest jättetrötta och ville komma iväg. Kallt var det att stå där mitt i natten också. Inga walike-talike i år, lite saknade man de allt. Sen blev bilarna väldigt spridda för folk körde olika fort. Vi var i alla fall uppe en timme innan allt öppnade, så vi satt i bilen och väntade. Skulle ätit frukost på McDonalds men det var bara Rickard som var hungrig så vi åkte bort för att hyra skidor istället.


Mätta och belåtna efter lite lunch

Vi släpade med Lisa bort till långliftarna och åkte genom trollskogen för att Lisa skulle känna in sig. Sen tog vi oss upp på berget och åkte i solen =). Frös inte alls konstigt nog... Jag som alltid fryser. När klockan var typ 15 hämtade vi ut korten till huset och körde bort bilen, eller Conny körde bilen och vi bar skidor och snowboard. Sen lassade vi in alla saker i huset och promenixade bort till afterskin. Mina nya j*vla kängor såg till att jag fick skoskav från hell. Ajajaj, så jag drack bara halva drinken och åkte med Emilie i bilen tillbaka. Handbollen började lagom då, sjukt trött var jag och alla satt och babblade runt omkring, men Sverige vann i alla fall! Gött! Dock var ingen annan intresserad av handbollen, jag var i minoritet, men, jag fick titta i alla fall. Emilie fixade med maten under tiden.


Solen lös i alla fall på toppen =)

Alla var grymt trötta på kvällen, inte konstigt när man varit vaken i typ 38 timmar. Gick och la mig vid tio eller nåt men vaknade vid tolv och kunde inte somna ordentligt sen. Och min säng blev kidnappad när jag var uppe och drack vatten så jag fick sova i soffan, haha. Frukost vid åtta och sen ut i backarna, rejält dimmigt var det nere i dalen, men uppe på toppen var det sol och varmt =). Det blev lite fotograferande och sen åkte vi hela dagen lång, med ett avbrott mitt på dagen för att äta lite lunch. Skippade afterskin för torsdagen var så trist. Så jag och Emilie bastade en stund istället, så himla skönt när man var lite kall. Sen kom grabbsen och klagade på att vi inte hade kläder på oss, haha. Vaddå? Handduk funkar väl också eller!


Linnea stretchar i soffan... Döda mig inte *snälla*

Fixade iordning oss för utekväll på HC. Jag har ALDRIG varit med om mer otrevliga servitriser... Det är ju faktiskt ett serviceyrke, men här var de sura och otrevliga från första stund. Men, men maten var ju god i alla fall. Rydell och Quich spelade senare på kvällen, men började spelningen typ 40 minuter för sent. Jag hatar sånt... Vi hann i alla fall med att dansa på scenen haha! Men shit va trött man var, jag hade gärna lagt mig på någon soffa och sovit. Tyvärr var inte kameran med, så inga festbilder alls. Det var i alla fall inte bara jag som var trött så vi åkte ganska tidigt. Vakterna försökte tvinga på mig en stämpel, haha. Jag ska hem ju, jag vill inte ha någon stämpel. Blev lite till fest i huset innan alla ramlade i säng.


De vi delade hus med =)

Lördag morgon var segt att komma upp. Men det var i alla fall lättare att åka på lördagen, träningsväken i benen var inte så påfallande längre, det gick att svänga och stanna ordentligt igen. Fredagen var det lite si och så med det. Vi åkte lite allihop men delade på oss ganska fort; jag, Linnea och Lisa åker inte i samma hastigheter och backar som de andra... Mitt på dagen möttes vi i alla fall för att grilla korv i trollskogen och sen åkte vi en sväng ihop igen. Linnea gav upp tidigare än mig och Lisa så vi träffdes på afterskin sen istället. När afterskin var slut gick vi för att lämna in pjäxorna och skidorna. När vi tog nummerlappen var det nästan 100 nummer fram till vårat nummer, som tur var stog några andra från gänget i kö och vi joinade oss med de. Sen att mina pjäxor och skidor redan var inlämnade var ju mystiskt. Men, men det blev ju bra till slut.


Korvgrillning i trollskogen

Sen var det fest, eller först bastade vi. De väntade på mig, haha. Emilie gjorde pizza! Gott!!! Sen var det fest... Bra att festa sista kvällen... Eller inte. Men, men. Tror att alla var pigga och glada på söndagmorgonen. Jag mådde i alla fall bra. Men det var inte alls kul att gå upp så tidigt, alarmet ringde lääänge. Sen var det städning av huset för inspektion klockan 9. Huset blev godkänt och vi kunde åka hemåt. Vi stannade i Vansbro och åt pizza och sen följde vi gpsen och hamnade på fel sida vättern, så vi åkte förbi hemmavid. Men det var bara att vinka glatt och åka till andra sidan för att hämta upp bilen som väntade så snällt. Sen körde vi först hem Linnea till Nässjö, sen lämnade jag Lisa hemma hos henne och åkte hem till mig. Helt slut var jag, det är inte skönt att sitta i en bil i så många timmar.

Lägger in lite bilder här i bloggen, vill ni se fler finns det på min facebook, där är nästan alla upplagda!!!

Tack för i år allihopa! Det var grymt kul!


Bilkö i år också....

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du glömde skriva att vi höll på o bli dödade första dagen när vi blev utlurade i en röd backe.

2009-02-04 @ 20:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0