trögfattade fack

GS envisas med att skicka inbetalningskort till fackavgiften. Visst, det är väl okej. Om det nu inte var så att att våran fackavgift dras direkt på lönen. Så jag betalar redan. Men har likt förbaskat fått inbetalningskort hela året. Pratade med dem i Juni, då sa killen i andra änden att jag inte behövde bry mig om inbetalningskorten, och att det nog var det sista jag fått. Men nejdå, de har fortsatt att komma och idag hade jag fått ett nytt. Suck! Ännu mer irreterad blev jag när det var en påminnelse. Hallå, jag har inte betalat sen i juni... Är det inte lite sent att komma på att man ska skicka påminnelse nu då? Och påminnelsen var för oktober. De andra månaderna då?

Lagom irriterad så slog jag numret till GS och hamnade i .... Telefonkö!!!

Efter ett par minuter svarade i alla fall en dam i andra änden och jag förklarade för henne, och hon knappade väl inte lite i datorn, sa åt mig att slänga alla inbetalningskort och att det inte skulle komma några fler. Hoppas det blir så nu då. Jag kan dock behärska mig, så även om jag var irriterad var det inget som gick ut över telefondamen. Hon kan ju knappast hjälpa att hennes kollegor i Göteborg är inkompetenta?!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0