fredagsmys

Nu tänker ni: soffa, chips, en skål godis, trevligt sällskap och en bra film på tvn? Eller hur? Kanske en pizza?

Nä, helt fel tänk. Fredagsmys i stallet ska det vara, borsta och pyssla med hästarna som nöjt står och blir omhändertagna. Lilleman knockade mig på väg in från hagen och det är första gången jag tappar humöret på honom, men han stod som ett ljus i stallgången senare när vi var ute och pysslade. Inte ett knyst och helt still. Att jag sprutade pälsglans i svansen på honom för första gången i hans liv bekom honom inte. Och hans svans är klippt för första gången. Så nu är föltuffsen borta. Imorgon ska jag nog ge mig på manen och fläta den så den hamnar på rätt sida av halsen. Nu bor halva på ena sidan och den andra halvan på andra sidan. Inte okej.


Fina grimman på fina killen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0