Däckad av halsfluss

Halsfluss är inget roligt, jag har varit förpassad till sängen sen i tisdags, har väl varit uppe sisådär en kvart, max. Inte orkat titta på tv, öppna datorn, knappt haft ork att svara på sms. Feberfrossa i tisdags, sov inte på hela natten. Har orkat sitta upp i typ fem minuter innan jag börjat må dåligt.

Men nu är jag så sjukt uttråkad och ensam. Varje gång det plingar i telefonen blir man glad. Prata har jag inte kunnat göra de sista två dagarna, det har låtit, hmm, tja inte som mig i alla fall. Idag känns det i alla fall lite bättre, men jag har inte vågat mig upp än. Vill inte gå upp och känna att jag fortfarande mår piss. Men lite i magen måste jag nog ha, åt yttepytte lite äggröra och en potatis igår, det enda jag lyckats äta annars är vindruvor och vatten och fruktsoda. Och så klart värktabletter, men det har varit ett helvete att svälja.

Blä, jag vill inte vara sjuk. Det är dags att bli frisk nu!!! Jag har en hel massa saker som jag ska göra ju. Inte har jag tid att ligga i sängen hela dagarna.

Mamma har nog varit orolig att jag ska vara död på mornarna. Lever gör jag dock fortfarande, även om jag önskade att jag var död ett par gånger de senaste dygnen. Var länge sen jag var så här sjuk. Måste varit en fem-sex år sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0